Інструкція з пожежної безпеки в кабінеті біології

 

РІЧИЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ

ЗАБРОДІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 

 

                                                                                       ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                                                        Наказ №_____від___________

                                                                                       Директорка Річицького ліцею

                                                                                        __________________________

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ № _____

в кабінеті біології

 

1. Загальні положення

1.1. Дана інструкція розроблена відповідно до Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 15.08.2016 № 974 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України        08 вересня 2016 р. за № 1229/29359, яка встановлює  вимоги щодо забезпечення пожежної безпеки і є обов'язковою для вивчення та виконання.

1.2. Вчитель та  учні зобов'язаний знати і виконувати правила пожежної безпеки, а при виникненні пожежі - вжити всіх залежних від них заходів для врятування учнів і гасіння пожежі.

1.3. Сходові клітки, евакуаційні виходи, проходи, коридорні тамбури повинні утримуватися постійно вільними.

1.4. У навчальних кабінетах парти, столи, стільці необхідно встановлювати так, щоб не заставляти виходів із кабінетів.

1.5. У кабінетах слід суворо дотримуватися протипожежного режиму. Приміщення повинні постійно утри­муватися в чистоті.

1.6. Весь пожежний інвентар і обладнання треба утримувати у справному стані, розміщувати на видних місцях.

1.7. У приміщеннях забороняється розкладання вогнищ, спалювання сміття, паління.

 

ІІ. Вимоги пожежної безпеки до початку роботи

2.1. Експлуатувати електромережі, електроприлади й апаратуру тільки в справному стані, враховую­чи вказівки та рекомендації підприємств-виробників.

2.2. Постійно утримувати евакуаційні шляхи й виходи вільними; приміщення в чистоті.

2.3. Не допускати захаращування підступів до засобів пожежогасіння, пожежного інвентарю та інструментів не за призначенням.

2.4. Забороняється використовувати електрообладнання із пошкодженою ізоляцією, зберігати біля них легкозаймисті матеріали, обгортати папером або тканиною електричні лампи.

2.5. Не працювати на несправному обладнанні.

2.6. Перед початком роботи на електрообладнанні перевірити наявність і надійність кріплення за­хисних засобів і з'єднання захисного заземлення, занулення.

 

ІІІ. Вимоги безпеки під час виконання робіт

3.1. Виконувати лише ту роботу, з якої пройшли інструктаж, не передоручати свою роботу іншим особам.

3.2. Забороняється використовувати пожежний інвентар та обладнання для господарських та інших потреб, не пов'язаних з пожежегасінням.

3.3. Під час експлуатації електроустановок не дозволяється:

-          використовувати кабелі і проводи із пошкодженою ізоляцією;

-          залишати під напругою електричні проводи і кабелі;

-          переносити ввімкнені прилади та ремонтувати обладнання, яке перебуває під напругою;

-          залишати без догляду ввімкнені в електромережу обладнання;

-          користуватися пошкодженими (несправними) розетками;

-          зав'язувати і скручувати електропроводи;

-          застосовувати саморобні подовжувачі, які не відповідають вимогам ПУЕ щодо переносних (пересувних) електропроводів.

3.4. Забороняється самостійно усувати несправності електромережі й електрообладнання.

 

ІV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Щоденно після закінчення занять у кабінеті вчитель повинен уважно оглянути всі приміщення, які закриваються, вимикати електроприлади, обладнання, освітлення, усунути виявлені недо­ліки.

4.2. Після закінчення роботи слід прибрати сміття, відходи.

4.3. Після кожного заняття необхідно усі пожежонебезпечні та легкозаймисті матеріали прибрати у спеціально виділені та обладнані приміщення.

 

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. У випадку виникнення пожежі дії працівників, учнів ліцею мають бути спрямовані на створення безпеки дітей, в першу чергу рятування та евакуацію.

5.2. Кожен працівник, учень, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різних матеріалів тощо), зобов'язаний:

  • негайно повідомити про це по телефону 101 до Державної служби з надзвичайних ситуацій;
  • сповістити про пожежу керівника закладу або заступника керівника, який його заміщає;
  • організувати зустріч підрозділів Державної служби з надзвичайних ситуацій, вжити заходів щодо гасіння пожежі наявними засобами пожежегасіння.

 

VІ. Порядок дій при виникненні пожежі

6.1. При виникненні пожежі дії працівників закладу, залучених до її гасіння, мають бути спрямовані на створення безпеки людей, насамперед дітей, їх евакуацію та рятування.

6.2. Кожний працівник ліцею, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різ­них матеріалів, підвищення температури в приміщенні тощо), зобов'язаний:

  негайно повідомити про це за тел. 101 Державну службу з надзвичайних ситуацій (при цьому слід чітко назвати адресу об'єкта, місце виникнення пожежі, а також свою посаду та прізвище) та керівника закладу або заступника керівника, який його заміщає;

  задіяти систему оповіщення людей про пожежу;

• розпочати самому й залучити інших до евакуації людей із будівлі до безпечного місця згідно з планом евакуації;

6.3. Керівник закладу або заступника керівника, який його заміщає і який прибув на місце пожежі, зобов'язаний:

  повідомити управління освіти Херсонської міської ради про виникнення пожежі;

• здійснити керівництво евакуацією людей і гасіння пожежі до прибуття пожежних підрозділів. У ви­падку загрози життю людей негайно організувати їх рятування, використовуючи для цього всі наявні сили й засоби;

• організувати перевірку наявності всіх учасників освітнього процесу, евакуйованих із будівлі, за списками й журналами обліку навчальних занять;

  виділити для зустрічі підрозділів Державної служби з надзвичайних ситуацій особу, яка добре знає розміщення під'їзних шляхів;

  вивести з небезпечної зони всіх працівників та інших осіб, не зайнятих евакуацією людей і ліквідацією пожежі;

  за необхідності викликати до місця пожежі медичну й інші служби;

  припинити всі роботи, не пов'язані із заходами щодо ліквідації пожежі;

  організувати відключення мереж електропостачання, зупинку системи вентиляції та кондиціонування повітря й здійснення інших заходів, які запобігають поширенню пожежі;

  забезпечити безпеку людей, які беруть участь в евакуації та гасінні пожежі, від можливих обвалів конструкцій, дії токсичних продуктів горіння й підвищених температур, ураження електрострумом тощо;

• організувати евакуацію матеріальних цінностей із небезпечної зони, визначити місця їх складання й забезпечити, за потреби, їх охорону;

  інформувати керівника підрозділу Державної служби з надзвичайних ситуацій про наявність людей у будівлі.

6.4. Під час проведення евакуації та гасіння пожежі необхідно:

• з урахуванням обстановки, що склалася, визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи й виходи до безпечної зони в найкоротший термін;

• учителям, вихователям ГПД та іншим працівникам ліцею не можна залишати дітей без нагляду з моменту виявлення пожежі до її ліквідації;

  евакуацію людей слід починати з приміщення, у якому виникла пожежа, і суміжних із ним при­міщень, яким загрожує небезпека поширення вогню й продуктів горіння;

  дітей молодшого віку слід евакуювати в першу чергу;

  ретельно перевірити всі приміщення, чи не залишились у небезпечній зоні діти;

  виставити пости безпеки біля входів у будівлі, щоб діти й працівники не поверталися туди, де ви­никла пожежа;

• при гасінні слід намагатися передовсім забезпечити сприятливі умови для безпечної евакуації людей;

• слід утримуватися від відчинення вікон і дверей, а також від розбивання скла, щоб зменшити ймо­вірність поширення вогню й диму до суміжних приміщень.

Залишаючи приміщення або будівлі, що постраждали від пожежі, необхідно зачинити всі двері й вікна.

 

 

 

 

 

Інструкцію розробив:

відповідальний за охорону праці,                    

заступник директора                           _______________________                     В.Д. Костючик

з навчально-виховної роботи                             (підпис)

З інструкцією ознайомлений (а)         _______________________

«___»___________20___р.                                  (підпис)