Інструкція з пожежної безпеки в кабінеті хімії

 

РІЧИЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ

ЗАБРОДІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 

 

                                                                                       ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                                                        Наказ №_____
від___________

                                                                                       Директорка Річицького ліцею

                                                                                        __________________________

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ № _____

в кабінеті хімії

 

 

1. Загальні положення

1.1. Дана інструкція розроблена відповідно до Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 15.08.2016 № 974 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України        08 вересня 2016 р. за № 1229/29359, яка встановлює  вимоги щодо забезпечення пожежної безпеки і є обов'язковою для вивчення та виконання.

1.2. Дана інструкція передбачає профілактичні протипожежні заходи й дії у випадку виникнення пожежі.

1.3. Відповідальність за забезпечення безпечних умов праці й навчання несе адміністрація навчаль­ного закладу.

1.4. Відповідальність за дотримання правил пожежної безпеки в кабінеті хімії покладається на вчителя.

 

2.  ВИМОГИ З ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФІЛАКТИЧНИХ ПРОТИПОЖЕЖНИХ ЗАХОДІВ У КАБІНЕТІ ХІМІЇ

2.1. Обов'язковим є наявність документації, що забезпечує організацію практичних заходів і дотри­мання правил пожежної безпеки в кабінеті хімії.

2.2. Із метою пожежної безпеки кабінет хімії має бути оснащений первинними засобами пожежога­сіння:

  не менше ніж двома вогнегасниками;

  азбестовою або вовняною ковдрами розміром 2 х 2 м;

  коробом із сухою крейдою V = 0,05 м3.

2.3. Перед проведенням практичних робіт із використанням горючих речовин учні повинні отримати інструкції з дотримання правил пожежної безпеки.

2.4. Вибухові, легкозаймисті речовини й суміші вносити в приміщення закладу заборо­няється!

2.5. Приміщення кабінету хімії має бути чистим.

2.6. Експлуатувати електромережі, електроприлади й апаратуру тільки в справному стані, враховую­чи вказівки та рекомендації підприємств-виробників.

2.7. Постійно утримувати евакуаційні шляхи й виходи вільними; приміщення в чистоті.

2.8. Не допускати захаращування підступів до засобів пожежогасіння, пожежного інвентарю та інструментів не за призначенням.

2.9. Забороняється використовувати електрообладнання із пошкодженою ізоляцією, зберігати біля них легкозаймисті матеріали, обгортати папером або тканиною електричні лампи.

2.10. Не працювати на несправному обладнанні.

2.11. Перед початком роботи на електрообладнанні перевірити наявність і надійність кріплення за­хисних засобів і з'єднання захисного заземлення, занулення.

 

 

 

3. ВИМОГИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ РОБІТ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ДОСЛІДІВ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ВОГНЕНЕБЕЗПЕЧНИХ РЕЧОВИН

3.1. До вогненебезпечних відносяться всі речовини й суміші, у тому числі вибухові та вибухонебез­печні. За ступенем небезпеки вибухонебезпечні речовини розподіляються на три групи: самозапалювальні, легкозапалювальні й ті, що важко запалюються. Показниками небезпеки є температура запален­ня, температура спалаху й здатність речовини утворювати з повітрям вибухову суміш.

Використовувати самозапальні суміші в закладі забороняється.

3.2. До найбільш пожежонебезпечних демонстраційних дослідів належать такі:

  горіння термітної суміші;

  розгонка нафти з метою отримання більш легких фракцій;

  крекінг гасу;

  отримання етилену, його горіння;

  взаємодія бензину з бромом;

  отримання нітробензину;

  термічний розклад кам'яного вугілля.

3.3. Не можна залишати прилади для проведення дослідів без нагляду навіть на короткий час.

 

4.  ВИМОГИ З ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ ПРИ ВИНИКНЕННІ ПОЖЕЖІ

4.1. При виникненні локального займання в кабінеті хімії його негайно ліквідують:

  легкозаймисті, горючі речовини, електропроводку (знеструмлену) слід гасити піском, вогнестій­кою тканиною, порошковим вогнегасником;

  знеструмлену електропроводку можна гасити водою; загоряння у витяжній шафі ліквідується будь-якими засобами після вимкнення вентиляції.

4.2. У разі виникнення пожежі:

  вчитель викликає Державну службу з надзвичайних ситуацій за тел. 101 і повідомляє адміністрації за­кладу про пожежу;

  учні приводять у готовність первинні засоби пожежогасіння;

  учитель проводить евакуацію учнів із кабінету й здійснює перевірку повної евакуації;

  у зимовий час учні розміщуються у вестибюлі, у літній — у дворі закладу;

  створюються умови для припинення доступу повітря в приміщення, що горить;

• відповідальні організовують зустріч підрозділів Державної служби з надзвичайних ситуацій і вказують їм шляхи до вогнища в при­міщенні.

 

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. У випадку виникнення пожежі дії працівників, учнів ліцею мають бути спрямовані на створення безпеки дітей, в першу чергу рятування та евакуацію.

5.2. Кожен працівник, учень, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різних матеріалів тощо), зобов'язаний:

  • негайно повідомити про це по телефону 101 до Державної служби з надзвичайних ситуацій;
  • сповістити про пожежу керівника закладу або заступника керівника, який його заміщає;
  • організувати зустріч підрозділів Державної служби з надзвичайних ситуацій, вжити заходів щодо гасіння пожежі наявними засобами пожежегасіння.

 

6. Порядок дій при виникненні пожежі

6.1. При виникненні пожежі дії працівників закладу, залучених до її гасіння, мають бути спрямовані на створення безпеки людей, насамперед дітей, їх евакуацію та рятування.

6.2. Кожний працівник ліцею, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різ­них матеріалів, підвищення температури в приміщенні тощо), зобов'язаний:

  негайно повідомити про це за тел. 101 Державну службу з надзвичайних ситуацій (при цьому слід чітко назвати адресу об'єкта, місце виникнення пожежі, а також свою посаду та прізвище) та керівника закладу або заступника керівника, який його заміщає;

  задіяти систему оповіщення людей про пожежу;

• розпочати самому й залучити інших до евакуації людей із будівлі до безпечного місця згідно з планом евакуації;

6.3. Керівник закладу або заступника керівника, який його заміщає і який прибув на місце пожежі, зобов'язаний:

  повідомити управління освіти Херсонської міської ради про виникнення пожежі;

• здійснити керівництво евакуацією людей і гасіння пожежі до прибуття пожежних підрозділів. У ви­падку загрози життю людей негайно організувати їх рятування, використовуючи для цього всі наявні сили й засоби;

• організувати перевірку наявності всіх учасників освітнього процесу, евакуйованих із будівлі, за списками й журналами обліку навчальних занять;

  виділити для зустрічі підрозділів Державної служби з надзвичайних ситуацій особу, яка добре знає розміщення під'їзних шляхів;

  вивести з небезпечної зони всіх працівників та інших осіб, не зайнятих евакуацією людей і ліквідацією пожежі;

  за необхідності викликати до місця пожежі медичну й інші служби;

  припинити всі роботи, не пов'язані із заходами щодо ліквідації пожежі;

  організувати відключення мереж електропостачання, зупинку системи вентиляції та кондиціонування повітря й здійснення інших заходів, які запобігають поширенню пожежі;

  забезпечити безпеку людей, які беруть участь в евакуації та гасінні пожежі, від можливих обвалів конструкцій, дії токсичних продуктів горіння й підвищених температур, ураження електрострумом тощо;

• організувати евакуацію матеріальних цінностей із небезпечної зони, визначити місця їх складання й забезпечити, за потреби, їх охорону;

  інформувати керівника підрозділу Державної служби з надзвичайних ситуацій про наявність людей у будівлі.

6.4. Під час проведення евакуації та гасіння пожежі необхідно:

• з урахуванням обстановки, що склалася, визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи й виходи до безпечної зони в найкоротший термін;

• учителям, вихователям ГПД та іншим працівникам ліцею не можна залишати дітей без нагляду з моменту виявлення пожежі до її ліквідації;

  евакуацію людей слід починати з приміщення, у якому виникла пожежа, і суміжних із ним при­міщень, яким загрожує небезпека поширення вогню й продуктів горіння;

  дітей молодшого віку слід евакуювати в першу чергу;

  ретельно перевірити всі приміщення, чи не залишились у небезпечній зоні діти;

  виставити пости безпеки біля входів у будівлі, щоб діти й працівники не поверталися туди, де ви­никла пожежа;

• при гасінні слід намагатися передовсім забезпечити сприятливі умови для безпечної евакуації людей;

• слід утримуватися від відчинення вікон і дверей, а також від розбивання скла, щоб зменшити ймо­вірність поширення вогню й диму до суміжних приміщень.

Залишаючи приміщення або будівлі, що постраждали від пожежі, необхідно зачинити всі двері й вікна.

 

 

 

 

Інструкцію розробив:

відповідальний за охорону праці,                    

заступник директора                           _______________________                     В.Д. Костючик

з навчально-виховної роботи                             (підпис)

З інструкцією ознайомлений (а)         _______________________

«___»___________20___р.                                  (підпис)