РІЧИЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ
ЗАБРОДІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
№_____від___________
Директорка Річицького ліцею
__________________________
ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ ВОДІЯ №____
ПРО ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ
У ВЕСНЯНО-ЛІТНІЙ ТА ОСІННЬО-ЗИМОВИЙ ПЕРІОДИ
Особливості роботи
водія у весняно-літній період
З початком сніготанення на дорогах
накопичується багато води. Під шаром
води на проїжджій частині можуть ховатися нерівності і ями. При русі по таким
дорогам необхідно рухатися з особливою обережністю, щоб не вивести з ладу
автомобіль, не зробити поломок ходової частини і не зробити дорожньої пригоди.
Після того, як водій проїхав по воді,
негайно слід перевірити дію гальма. При русі по воді гальмівні колодки
намокають, різко зменшується коефіцієнт тертя, гальма не працюють. Необхідно
повільно натиснути на гальмову педаль і тримати до відновлення ефективного
гальмування. При цьому необхідно рухатися з малою швидкістю.
Земляні узбіччя доріг від великої
кількості вологи розмокають і стають в'язкими. Тому необхідно уникати з'їздів
на розмоклу узбіччя, так як автомобіль може відвести в сторону узбіччя і
перекинутися, особливо при великій швидкості руху. Швидкість вибирається
мінімальна.
З настанням теплих днів на вулицях і
дорогах з'являється велика кількість пішоходів, велосипедистів та водіїв
індивідуального транспорту. Водій, будь особливо уважним на дорогах!
Пішоходи, велосипедисти і водії
індивідуального транспорту мають дуже низькі знання правил дорожнього руху і
навички керування транспортом. Вони можуть раптово зробити несподіваний маневр,
тому будьте особливо обережні при роз'їздах з такою категорією водіїв.
Ранкові морози покривають дорогу тонким
шаром льоду, шини майже не мають зчеплення, коефіцієнт зчеплення, який на
хорошій дорозі може варіювати між 0,7 або 0,9, при ожеледі знижується до 0,05.
Що потрібно робити, щоб рухатися у відносній безпеці тоді, коли автомобіль як
би плаває на дорозі?
Якщо ви їдете по ожеледі: не гальмуйте
різко, це не тільки марно, але й небезпечно. Різке гальмування призводить до
блокування коліс і збільшення гальмівного шляху, а найчастіше до втрати
керованого заносу; проїжджаючи небезпечну ділянку, намагайтеся зберігати
швидкість постійною, педаллю акселератора користуйтеся дуже обережно, плавно,
м'яко. Ніяких зайвих, тим більше різких рухів рульовим колесом. Якщо необхідно
зупинитися, то гальмуйте двигуном або переривчастим способом, тобто
"натиснув-відпустив".
У
випадку занесення автомобіля необхідно повертати передні колеса в сторону
заносу, використовуючи гальмування двигуном.
Наближаючись
до мостів або шляхопроводів, будьте особливо уважні. Там крижана кірка на
дорозі з'являється раніше, ніж всюди, а зникає пізніше. У цих зонах уникайте
різких рухів кермом, газом, гальмами. На слизькій дорозі зміна смуги руху
загрожує неприємністю, а обгін - тим більше. Тому краще залишатися на своїй
смузі руху.
У зустрічному і попутному напрямку на
мокрій дорозі від коліс автомобіля брудні бризки потрапляють на лобове скло і
ускладнюють видимість. Тому не можна виїжджати на лінію з непрацюючими
склоочисниками.
Влітку - пора шкільних канікул.
"Пік" дитячого дорожньо-транспортного травматизму припадає на цей
час. Водій, пам'ятай - слід дотримуватися особливої обережності, проїжджаючи
повз шкіл, дитячих майданчиків, а також на ділянках вулиць і доріг, де можлива
раптова поява дітей.
Особливості
роботи водія в осінньо-зимовий період.
Прийшла осінь. Дощі, туман, листопад,
легкі ранкові заморозки - все це робить осінню дорогу небезпечної і важкої для
тих, хто перебуває за кермом. І тільки водій, який приймає всі заходи, вміло
зможе подолати важкі ділянки шляху.
На
мокрому асфальті і дорозі, вкритій листям, небезпечні обгони і різке
гальмування.
Водій, пам'ятай: абсолютно неприпустима
висока швидкість на поворотах, на мокрій дорозі і в ожеледь. Перед поворотом
необхідно до мінімуму знизити швидкість, не застосовуючи різкого гальмування. Але
якщо виник занос, без суєти і нервозності слід вжити таких заходів: не
включаючи зчеплення, повернути кермо в бік заносу, плавно гальмуючи, вивести
автомобіль із ситуації.
Особливу небезпеку представляють
перехрестя і зупинки громадського транспорту, коли дорога засніжена, вони
стають особливо слизькими з-за постійного гальмування автомобілів.
Загальні правила руху на слизькій дорозі
1.
Знижуйте швидкість.
2.
Збільшуйте дистанцію і бічний інтервал по відношенню до інших транспортних
засобів.
3.
Виконуйте всі дії плавно, не робіть ніяких різких рухів.
Необхідно пам'ятати, що в осінньо-зимовий
час світловий день коротший, і водієві доводиться більше користуватися світлом
фар. Суворо дотримуйтесь правил дорожнього руху, але не ослепляйте один одного
на роз'їздах, перемикайте фари на ближнє світло.
При русі автомобіля в дощ і сніг необхідно
пам'ятати, що зменшується оглядовість, оскільки склоочисники очищають тільки
частина переднього скла.
Збільшується гальмівний шлях - значить
підвищується загальна небезпека руху. При русі на підйом, вибирайте таку
передачу, щоб не доводилося переключатися до повного завершення підйому.
При спуску не вичавлюйте зчеплення, ведіть
автомобіль на швидкості, плавно гальмуючи.
Не виїжджайте на несправному автомобілі.
Справні гальма, рульове управління, шини, прилади освітлення - запорука
безпечної роботи на лінії.
Водій, не подавай різких звукових і
світлових сигналів при появі пішоходів на проїжджій частині, т. к., поспішаючи
зійти з дороги, пішохід може зробити різкий рух, посковзнутися і впасти перед
автомобілем, що їде.
Водії! Безпека
руху на слизькій дорозі залежить тільки від вас. Досвід і майстерність,
уважність і дисциплінованість - надійна гарантія безаварійної роботи в
осінньо-зимовий сезон.
Інструкцію розробив:
відповідальна за
охорону праці,
заступниця директорки _______________________ ВАЛЕНТИНА Костючик
з навчально-виховної
роботи (підпис)
З інструкцією
ознайомлений (а) _______________________
«___»___________20___р. (підпис)