Інструкція з охорони праці для прибиральника службових приміщень

РІЧИЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ

ЗАБРОДІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ



                                                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                                                                               Наказ №_____від___________
                                                                                                               Директорка Річицького ліцею
                                                                                                                __________________________

Інструкція з охорони праці № ____

для прибиральника службових приміщень

1. Загальні вимоги
1.1. Дана інструкція розроблена на виконання Закону України № 2695-XII від 14.10.92 «Про охорону праці», Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 18.04.2006 N 304, Положення про розробку інструкцій з охорони праці ДНАОП 0.00-4.15-98.
1.2. Інструкція з охорони праці для прибиральника службових приміщень поширюється на всіх прибиральників приміщень ліцею.
1.3. Постійне робоче місце працівника – приміщення ліцею.
1.4. Працівник допускається до самостійної роботи за професією після щорічного проходження медичного огляду.
1.5. З прибиральником мають бути проведені інструктажі з охорони праці: вступний (при вступі на роботу), первинний (на робочому місці), повторний (один раз на шість місяців).
1.6. Прибиральник повинен знати правила пожежної безпеки і вміти користуватися первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками).
1.7. Прибиральник один раз на три роки має проходити навчання з охорони праці (безпеки життєдіяльності) з наступною перевіркою знань.
1.8. У процесі роботи можлива поява таких небезпечних виробничих факторів, при яких необхідно дотримуватись заходів безпеки:
  • рух повітря;
  • можлива поява електричної напруги на обладнанні,
  • падіння предметів;
  • отримання травми під час користування несправним інвентарем, засобами малої механізації;
  • поранення рук під час прибирання сміття безпосередньо руками, задирок на підлозі;
  • травмування при необережному прибиранні приміщення біля люків, сходів, дверей, наявності гострих кутів тощо;
  • отруєння випарами мила, кальцінованої соди та інших миючих засобів при проведенні вологого прибираняя при закритих вікнах або фрамугах;
  • травмування внаслідок порушення правил користування приставною драбиною або стремʼянкою.
1.9. Спецодяг, який видається згідно встановлених норм, повинен утримуватися в справному стані у відповідності із призначенням, та замінюватись при забрудненні.
1.10. Відпочивати, вживати їжу необхідно під час встановлених перерв у спеціально відведених для цього місцях.
1.11. Перед вживанням їжі необхідно зняти спецодяг, вимити руки водою з милом.
1.12. При поганому самопочутті, пошкодженні шкіри у вигляді поранень, опіків, загноєнь, потрібно звернутись до медпункту, невеликі пошкодження можна обробити антисептичним розчином і накласти із бинта пов'язку.
1.13. Працівник має право відмовитись від дорученої роботи, якщо створилась небезпечна ситуація для його життя чи здоров'я, та для людей, які його оточують.
1.14. Особи, які порушили вимоги даної інструкції з охорони праці для прибиральника службових приміщень , несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи.
2.1. Надіти спецодяг, попередньо вийняти із кишень гострі та зайві предмети.
2.2. Перевірити наявність і справність засобів проведення прибирання.
2.3. Оглянути робоче місце, прибрати все, що може заважати при роботі, звільнити проходи і не захаращувати їх.
2.4. При виявленні пошкождення меблів, унаочнення чи електрообладнання повідомити заступника директора з АГР або директора ліцею.
2.5. Підготувати робочий інвентар.
2.6. Перед використанням електроприборів, перевірити електрошнури з метою виявлення видимих пошкоджень ізоляції.
3. Вимоги безпеки під час роботи.
3.1. Не вмикати і вимикати будь-яке обладнання, яке не відповідає вимогам даної роботи.
3.2. Не торкатись до рубильника, електроприводів та інших струмоведучих частин і не виконувати прибирання обладнання під час його роботи.
3.3. Стежити за тим, щоб підлога приміщення була чистою та сухою, терміново прибирати з підлоги крихти, шматки, осколки битого посуду, що впали на підлогу, а також пролиті рідини та жири.
3.4. Під час прибирання приміщення користуватися щіткою, віником, ганчіркою і не прибирати сміття безпосередньо руками. Необхідно підмітати, заздалегідь зволожуючи підлогу водою.
3.5. Користуватися пилососом слід згідно з інструкцією.
3.6. Для миття підлоги користуватися теплою водою, остерігатися скалок і цвяхів у підлозі.
3.7. Бути обережним, прибираючи приміщення біля люків, сходів, дверей.
3.8. Проводити вологе прибирання приміщення з використанням миючих засобів (мило, кальцинована сода та інші миючі засоби) з відкритими вікнами або фрамугами; підлогу слід мити двічі на день, меблі, радіатори та підвіконня витирати вологою ганчіркою.
3.9. Миючі та дезінфікуючі засоби тримати в закритому посуді з маркуванням в недоступному для дітей місці.
3.10. Перш ніж пересувати столи, полиці, шафи та інший інвентар, перевірити їх та прибрати з поверхні предмети, які можуть впасти.
3.11. Не заходити у приміщення, де є вказівки «Небезпечно для життя», «Вхід заборонено».
3.12. У разі перевезення вантажів стежити, щоб навантаження візків було рівномірним, перевозити і переносити вантажі слід у встановленій тарі.
3.13. Прибираючи електрообладнання, бути обережним — стежити, щоб воно не було під напругою, при виявленні несправності електрообладнання негайно повідомити заступника директора з АГР або директора ліцею.
3.14. У період виявлення у навчальному закладі захворювання здійснювати дезінфекцію, проводити загальні санітарні заходи відповідно до вказівок медпрацівника.
3.15. Не користуватися несправними меблями, інвентарем, засобами малої механізації.
3.16. При митті й чищенні вікон, дверей усередині й назовні приміщень на висоті більше 1,5 метрів необхідно використовувати спеціальні підмостки після отримання відповідного інструктажу.
3.17. При роботі на приставній драбині ставити її так, щоб вона не була збита пішоходами.
3.18. Користуватися тільки інвентарними драбинами чи стрем'янками із залізними наконечниками чи гумовими фіксаторами, що не допускають зісковзування на підлозі чи землі.
3.19. Не дозволяється працювати на переносній драбині чи стрем'янці удвох, користуватися замість драбин випадковими підставками, ящиками та іншими предметами.
3.20. При роботі з приставною драбиною не можна ставити її напроти віконних рам.
3.21. При нездужанні чи отриманні травми необхідно обов'язково повідомити про це керівництво ліцеюі звернутися до медпункту.
3.22. Не дозволяється переносити i пересувайти важкі речі, які перевищують встановлені граничні норми для жінок.
3.23. При прибиранні приміщень, території у вечірній час, а також у затемнених місцях, необхідно вимагати від адміністрації належного їх освітлення.
3.24. Не можна класти ганчірки або які-небудь інші предмети на обладнання, електроприлади, апарати.
3.25. Не можна торкайтися до відкритих і неохолоджених струмоведучих частин, а також оголених і погано заізольованих дротів.
3.26. Проводити прибирання побутових електроприладів і світильників дозволяється тільки після їх вимкнення з електромережі.
3.27. При виявленні електричного струму на корпусах електрообладнання, трубопроводах необхідно припинити прибирання і негайно повідомити про це адміністрацію.
3.28. Прибиральнику не дозволяється виконувати самостійно роботи, які йому не доручені.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Прибрати свій робочий інвентар у встановлені для цього місця.
4.2. Вимкнути все електрообладнання з електромережі.
4.3. Перевірити справність меблів і обладнання. Про виявленні недоліки повідомити адміністрацію.
4.4. Вимийти руки й лице теплою водою.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. При виникненні аварії або ситуації, яка може привести до аварії, нещасному випадку, зупиніть роботу обладнання, забезпечте огорожу небезпечної зони, попередьте працюючих про небезпеку, повідомте адміністрацію.
5.2. При нещасному випадку надайте першу допомогу потерпілому, повідомте адміністрацію та інженера з охорони праці.
5.3.
При виникненні пожежі (чи загоряння) необхідно:
  • ужити заходів щодо евакуації дітей із приміщення відповідно до плану евакуації, у разі потреби звернутися за допомогою до інших працівників;
  • негайно повідомити пожежну охорону за телефоном 101;
  • сповістити директора ліцеючи особу, яка його заміщує;
  • приступити до ліквідації загоряння відповідно до інструкції з пожежної безпеки в ліцею;
  • знеструмлену електропроводку можна гасити піском, водою, вогнегасником.
5.4. У випадку травмування дітей або працівників шкільного закладу необхідно звернутися до медпрацівника або у разі необхідності викликати швидку допомогу.
5.5.
При ураженні електрострумом:
  • відключити електроапаратуру від мережі;
  • негайно розпочати допомогу потерпілому, викликати медичного працівника;
  • повідомити про нещасний випадок директора ліцею.
5.6. У випадку відключення електроенергії слід терміново вимкнути все електрообладнання, яке знаходиться в роботі, підключення його здійснювати тільки після вмикання напруги електромережі, яка відповідає нормам.
5.7. У випадку аварії в системі водопостачання чи каналізації необхідно терміново перекрити крани водопостачання і сповістити директора ліцею.
6. Вимоги безпеки на території ліцею
6.1.
Під час ожеледиці:
6.1.1. Ходити необхідно, не поспішаючи, ноги злегка розслабити в колінах, ступати на всю підошву, руки тримати вільними.
6.1.2. У разі втрати рівноваги необхідно швидко присісти, що дасть змогу утриматися на ногах, руки при цьому не тримати в кишенях.
6.1.3. Слід пам'ятати, що гальмовий шлях машини під час снігопаду та в ожеледицю збільшується, тому перебігання проїжджої частини дороги під час руху автомобілів може призвести до каліцтва, а можливо, і до загибелі.
6.1.4. Якщо ви впали і через деякий час відчули біль у голові, нудоту, біль у суглобах, а на тілі з'явилися пухлини — необхідно терміново звернутися до лікаря в травмпункт.

Інструкцію розробив:

відповідальний за охорону праці,                    

заступник директора                           _______________________                     В.Д. Костючик

з навчально-виховної роботи                             (підпис)

З інструкцією ознайомлений (а)         _______________________

«___»___________20___р.                                  (підпис)